Rekening

Ik heb alleen met de doktersassistente gesproken en toch wordt er een telefonisch consult in rekening gebracht. Kan dat?
Ja, de doktersassistente handelt onder de verantwoordelijkheid van de huisarts die dienst heeft. De huisarts controleert en beoordeelt het gegeven advies. Voor het in rekening brengen van een telefonisch consult is het niet noodzakelijk dat er contact is tussen een patiënt en de huisarts op de huisartsenpost.

Ik ben verzekerd, maar ik heb toch een rekening ontvangen. Hoe kan dat?
Waarschijnlijk beschikt ons systeem niet over uw correcte verzekeringsgegevens. Neemt u contact op met onze financiële administratie om uw gegevens te controleren. Zij zijn tijdens kantooruren bereikbaar via telefoonnummer 024 – 352 35 76. U kunt ook een email sturen naar fin-administratie@cihn.nl

Ik ben het oneens met de hoogte van de rekening. Wat kan ik doen?
De huisartsenpost kan niets veranderen aan de hoogte van uw rekening. De Nederlandse Zorgautoriteit stelt ze vast.

Wie bepaalt hoe hoog de rekening is?
Dat doet de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Dit landelijke orgaan stelt de tarieven voor instellingen in de gezondheidszorg vast. De NZa bekijkt ieder jaar welke tarieven de huisartsenpost moet hanteren. De tarieven kunnen per huisartsenpost verschillen.

Waar kan ik de actuele tarieven zien?
De actuele tarieven kunt u op deze website zien bij praktische info.