Manager Huisartsenposten

Onze huidige manager gaat van zijn pensioen genieten en daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste, daadkrachtige en ervaren

Manager Huisartsenposten (m/v)

32 uur per week

Een manager met hart voor de acute huisartsenzorg/spoedeisende hulp die ernaar uitkijkt onze huisartsenposten nóg een stapje verder te brengen. Een doorpakker met strategisch inzicht en overtuigingskracht, die geniet van een dynamische omgeving waarbij geen dag hetzelfde is. In een verantwoordelijke en uitdagende functie, waarbij je veel vrijheid krijgt. En met een prettig en zelfstandig team, waarmee je samen verder aan de toekomst bouwt!
 

Wie zijn wij?

Bij Huisartsenposten Nijmegen en Boxmeer verlenen we in de avond, nacht en in het weekend huisartsgeneeskundige spoedzorg in Nijmegen en omgeving. Spoedzorg op maat die naadloos aansluit op de zorg overdag. We geven telefonisch advies, verzorgen consulten en leggen visites aan huis af. Waar nodig zorgen wij voor adequate doorverwijzing naar andere zorgverleners. We ondersteunen onze huisartsen, doktersassistenten en chauffeurs in het leveren van goede zorg voor de patiënten. Daarnaast ontwikkelen en verbeteren we de keten van spoedzorg met onze samenwerkingspartners. Huisartsenposten Nijmegen en Boxmeer maakt onderdeel uit van de Coöperatie voor Integrale Huisartsenzorg Nijmegen en omgeving (CIHN). De Coöperatie heeft ongeveer 240 leden (huisartsen) en zijn er ongeveer 300 waarnemend huisartsen werkzaam. Ook OCE Nijmegen, OCE Praktijkondersteuning en een bureauorganisatie zijn onderdeel van de CIHN.

Kern van je functie:

  • In deze functie ben je verantwoordelijk voor een efficiënte en effectieve aansturing van het team van medewerkers van de locaties Nijmegen en Boxmeer. Dit zijn teamleiders, medisch adviseur en -indirect- de triagisten/doktersassistenten. Je kunt daarbij rekenen op deskundigheid van de collega’s van de bureauorganisatie.  
  • Je stuurt de huisartsenposten zo aan, dat medewerkers en huisartsen optimaal aan de zorgvraag van de patiënt kunnen voldoen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van het strategisch beleid naar concrete jaarplannen, het opstellen van de begroting en budgetbeheer van de locaties.
  • Kwaliteitsbewaking is een belangrijk aspect in deze functie. Je stimuleert en bewaakt de naleving van dit beleid. En levert een bijdrage aan een goede afhandeling van calamiteiten en klachten.
     

Dit zijn je werkzaamheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor en hét aanspreekpunt binnen de huisartsenposten;
  • Je bent budgetverantwoordelijk voor de huisartsenposten en lid van het MT;
  • Je rapporteert relevante ontwikkelingen en bijzonderheden aan de algemeen directeur bestuurder;  
  • Je zorgt voor de interne communicatie richting huisartsen en medewerkers over de ontwikkelingen en de werkwijze binnen de huisartsenposten;
  • Je bent medeverantwoordelijk voor ontwikkeling van het beleid van het primair proces, het personeelsbeleid en het kwaliteitsbeleid;
  • Je bent verantwoordelijk voor een goed kwalitatief en kwantitatief personeelsbestand binnen de huisartsenposten;
  • Je creëert draagvlak voor beleidskeuzes en werkwijze bij doktersassistentes, chauffeurs en huisartsen;
  • Je werkt nauw samen met de samenwerkingspartners in de keten van acute zorg en evalueert jaarlijks de samenwerkingsafspraken;
  • Je ziet toe op naleving van procedures, protocollen en werkafspraken;
  • En maakt deel uit van het crisisteam van de CIHN.
     

Wie zoeken wij?

We zoeken een ervaren manager, met kennis van de eerstelijnszorg en/of spoedeisende hulp. Iemand die gewend is in een politieke omgeving te werken en beschikt over organisatiesensitiviteit. Je staat bekend als People-manager, durft beslissingen te nemen en kaders te stellen.
Voor jou geldt: afspraak is afspraak.
Daarnaast heb je strategisch inzicht en geniet je van beïnvloeding van het krachtenspel en besluitvorming, bijvoorbeeld in onderhandelingen met zorgverzekeraars en ketenpartners. Bovendien heb je bedrijfsmatig inzicht en ben je in staat budgetten te beheren en bewaken.
 

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding aangevuld met kennis van management (afgeronde managementopleiding);
  • Meerjarige leidinggevende ervaring, bij voorkeur binnen de (eerstelijns)zorg en/of ketenzorg;
  • Inzicht in de ontwikkelingen binnen de huisartsenzorg, de huisartsenorganisatie en de gezondheidszorg in het algemeen;
  • Je bent een enthousiaste, stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht;
  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je bent daadkrachtig, stressbestendig en gestructureerd;
  • Je bent in staat om projectmatig en planmatig te werken;
  • Tot slot ben je flexibel qua inzetbaarheid; zowel binnen als buiten kantooruren.

Wat bieden we je:

  • Een tijdelijk dienstverband van één jaar bij Huisartsenpost Nijmegen en Boxmeer. Met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren;
  • Salaris conform CAO Huisartsenzorg: schaal 11, met een maximum van € 5.606,00 op basis van 38 uur per week, afhankelijk van opleiding en werkervaring. Daarnaast heb je recht op een 6% eindejaarsuitkering en 8% vakantiegeld;
  • Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn.

     

Belangstelling?

Stuur dan je motivatie en curriculum vitae, onder vermelding van ‘vacature Manager Huisartsenposten’, vóór 1 december 2019 per email naar cihnpersoneel@cihn.nl t.a.v. Marieke Klaassen, P&O adviseur.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 49/50. De tweede sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 51.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jean Takken, Directeur CIHN. Hij is telefonisch bereikbaar op 024-35 235 81. Meer informatie over onze organisaties vind je op  www.hapnijmegenboxmeer.nl.

Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet. Conform ons wervings- en selectiebeleid hebben interne kandidaten, bij gelijke geschiktheid, onze voorkeur.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.